Zarządzanie iPdom
powrótSystem iPdom to również łatwiejszy i prostszy kontakt administracji z mieszkańcami osiedla.

Wszelkie ważne komunikaty, informacje mogą być wysyłane do lokatorów na panele wideodomofonowe.
Informacje mogą być wysyłane zarówno indywidualnie jak i zbiorowo, również za potwierdzeniem odbioru. Można w ten sposób umówić się na wizytę w administracji, dokonać zgłoszeń o awarii itp.
Idąc dalej można wyobrazić sobie, że np. odczyty liczników będą przesyłane przez mieszkańców do serwera iPdom, z którego odpowiednie służby, w określony sposób dokonają odczytu tych danych. Ich obecność w mieszkaniach nie będzie konieczna.
W przypadkach awaryjnych zawsze można przeznaczyć jeden przycisk na panelu wejściowym do kontaktu z administracją lub ochroną i drzwi zdalnie otworzy osoba uprawniona.
Decydując się, oczywiście za zgodą mieszkańców, na jednego dostawcę usług telekomunikacyjnych, internetowych czy telewizyjnych zarządca osiedla może uzyskać korzystniejsze stawki za w/w usługi dla lokatorów, a nawet może uzyskiwać z tego tytułu dodatkowe przychody.
To tylko niektóre opcje, które w prosty i niezbyt kosztowny sposób są możliwe do zastosowania.
Otwartość systemu tak często podkreślana powoduje, że łatwe jest tworzenie dowolnych, dedykowanych aplikacji. Przygotowując infrastrukturę osiedlową opartą na systemie iPdom można i powinno się podążać w kierunku już dawno określonym – inteligentnego osiedla i budynku.